Zpetne Odkazy Praha

Budování zpětných odkazů odkazů

Linkbuilding v kostce

arts-build-close-up-commerce-273230

Linkbuilding v kostce. Co to u všech všudy je a k čemu je to dobré?

Pokud se vám při slově linkbuilding objeví nechápavý výraz ve tváři, můžete jej nyní nahradit výrazem pozorným a soustředěným. Záhy se totiž dozvíte, co takový linkbuilder vlastně provozuje za alchymii. Vězte, že jsem totéž musel vysvětlovat už hodně lidem – a všem brzy svitlo!

Máte webovou stránku, která se ne a ne prosadit?

Představte si, že provozujete webovou stránku. Parádní design, chytlavý a vynikající obsah, uživatelská přívětivost… návštěvníci musí stránku zkrátka milovat! Problém je ten, že prakticky žádné návštěvníky nemá.

Jak je to možné? Hlavní důvod bude zřejmě ten, že vaše webovka má stále ještě malou autoritu.

Autoritou stránky se míní určitá důvěryhodnost a prestiž stránky v očích internetových vyhledávačů. Čím větší důvěryhodnost stránky, tím spíše se bude objevovat na předních příčkách vyhledávačů při zadání relevantního dotazu.

Jak tato důvěryhodnost vzniká? Do značné míry je záležitostí skvělého obsahu, který jistě máte – ale i stránky se skvělým obsahem se bohužel občas ocitnou kdesi v tmavých suterénech vyhledávačů, kam se proklikají jen ti nejodvážnější.

Jak tedy autoritu zvýšit? Pomůže právě linkbuilding

Linkbuilding lze česky přeložit jako budování odkazů, a v tuto chvíli už možná začne mnohým svítat. Výše zmíněnou důvěryhodnost dané stránky ovlivňuje do značné míry právě to, kolik ostatních stránek na webu na ní odkazuje (ale také, o jaké stránky jde). Odkaz je signálem, že vám ostatní důvěřují a že máte co nabídnout. A to neunikne ani vyhledávačům, které vám v důsledku toho začnou důvěřovat rovněž. (Více o práci vyhledávačů se můžete dočíst třeba tady).

Čím víc odkazů, tím lépe? Ne tak docela…

Taktiky, při nichž se spamovaly tisíce a tisíce odkazů na danou stránku na nejrůznějších fórech, nebo kdy se platilo pochybným stránkám za umístění odkazu, jsou již díkybohu pasé. Po řadě změn ze strany Googlu i ostatních vyhledávačů jsou nejen neefektivní. Mohou autoritu vaší stránky stlačit ještě níže – nebo ji ve zcela krajním případě úplně přestat indexovat, takže se vůbec nezobrazí ve výsledcích vyhledávačů. Tehdy se nachází v takzvaném deep webu – podobně jako 96% všech existujících stránek!

design-desk-display-eyewear

Jak se tedy dělá dobrý linkbuilding?

Lepší než tisíc spamových je jeden odkaz na vaši stránku ze stránek Forbesu, CNN – anebo třeba ze stránek renomovaného blogera. Samozřejmě, získat odkaz z domén takového kalibru se nepoštěstí každý den, pokud vůbec. Je ale i spousta jiných autoritních stránek, ze kterých lze získat odkazy snáze. A spousta osvědčených linkbuilderských postupů, jak toho docílit. Vyjmenovat je všechny by bylo na dlouhé lokte, ale zmiňme jich alespoň pár, abyste si mohli udělat představu o tom, co všechno musí mimo jiné dobrý linkbuilder zvládnout.

Přečtěte si také  Dofollow odkaz versus nofollow odkaz – jaký je mezi nimi vlastně rozdíl?

Co všechno tato činnost vlastně obnáší?

Navazování kontaktů s autoritami v daném oboru. Ano, linkbuilder se musí umět i trochu vetřít do přízně, občas lehce zalichotit – a pak na daného člověka vznést prosbičku o umístění menšího odkazu na webu.

  •         Vyhledávání nefunkčních odkazů na stránkách s vysokou autoritou, týkajících se daného oboru. Následně linkbuilder osloví provozovatele stránky a navrhne nahradit mrtvý odkaz odkazem živým – samozřejmě na stránku vlastní, respektive klientovu. Pokud má stránka skutečně co nabídnout, je vysoká šance zpětný odkaz získat.
  •         Klidně i navázání kontaktu s médii. Pokud má linkubuilder či klient co nabídnout, proč nepobídnout novináře či redaktory, aby napsali zajímavý článek nebo udělali rozhovor? Je ale třeba značné obratnosti – do očí bijící PR, za to se platí…  
  •         Guest blogging. Některé blogy nabízí možnost hostovat články ostatních lidí. Umí-li linkbuilder navíc i dobře psát (a linkbuilding a psaní článků, případně copywriting, jdou často ruku v ruce), nesmí nechat takovou příležitost uplout! Alternativou je samozřejmě přesvědčit samotné bloggery, aby vás ve svých postech zmínili!
  •         Aktivitu na sociálních sítích. Facebook, Twitter a další sociální sítě jsou plodnou půdou, do níž lze sázet odkazy a sklízet bohatou úrodu. Zapojování se do diskusí na tematických fórech a nenásilné vkládání odkazů v komentářích může taky fungovat dobře, jen je třeba mít se na pozoru před ostřížími zraky moderátorů, kteří mají tendenci mazat příspěvky, kde očividně tlačíte na pilu.
  •         Občas se může podařit koupě či jiné získání domény s vysokou autoritou, kterou může linkbuilder následně použít ke vkládání zpětných odkazů na příslušný web. Při zachování dobré míry (žádný spam!) nakopne autorita této domény i autoritu domény, na níž je odkazováno.

Ale hlavně – na kvalitní obsah samotné stránky se nesmí opravdu nikdy rezignovat. Sám je sobě nejlepší reklamou a i když může být zprvu zapadlý, určitě si časem organické návštěvníky získá sám. Proto by mělo být samotné vkládání odkazů jen střípkem v komplexní mozaice jménem SEO!

Snad jsem vám tímto učinil otázku linkbuildingu trochu jasnější! V příštích článcích se již můžeme pustit do větších detailů tohoto fantastického odvětví!

 

Linkbuilding v kostce
Přesunout se na začátek