Zpetne Odkazy Praha

Budování zpětných odkazů odkazů

Špatné zpětné odkazy zanechají důvěryhodnost vaší stránky v troskách. Jak může takový špatný odkaz vypadat?

man-in-white-shirt-using-macbook-pro

Lepší žádný odkaz, než škodlivý. Máloco odešle váš web kamsi do vyhledávačového pekla snáze, než množství špatných zpětných odkazů. V krajním případě může být penalizován tak, že z výsledků zmizí úplně. Jakým odkazům se vyhýbat, aby se nic takového nestalo, to vám prozradím vzápětí.

Masový nákup odkazů? Trik, který se dlouhodobě nevyplácí

Méně je více, pakliže se jedná o odkazy kvalitní. Představa, že zaplatíte někomu za to, že bude trousit odkazy na vaši doménu všude, kudy bude po internetu chodit (ať se jedná o stránky, které s vaším oborem souvisí, nebo ne), je naivní. Totéž lze říci o platbách za umístění do pochybných katalogů a linkfarem, což jsou stránky, jejichž primárním účelem je slepě odkazovat na další stránky. Taková nemířená palba odkazů vás brzy dostane do hledáčku Googlu – a to nikoliv v tom dobrém!

Nevhodné tiskové zprávy

Tvorba tiskových zpráv nízké kvality, jejichž hlavním účelem bylo obsahovat odkaz, a jejich následná distribuce na desítky, nebo i stovky domén, ochotných je zveřejnit. To byla oblíbená SEO taktika před deseti lety, kdy ještě mohly takové odkazy nést váhu. Po řadě Google updatů jde dnes o strategii, která vám spíše vynese penalizaci, než cokoliv jiného.

Znamená to, že tiskové zprávy jsou definitivně pasé? Zdaleka ne, jen si je třeba ujasnit priority. Tvorbě zpráv jen pro odkaz je odzvoněno a místo toho je nutné se soustředit na jejich vlastní obsah, který adekvátně propaguje váš produkt či službu. Samotný odkaz by měl být ideálně nofollow, nebo třeba jen ve formě holého URL. Odstrašujícím příkladem toho, jak na odesílání „tiskových“ zpráv nejít, budiž tato společnost, kterou to přišlo velmi draho.

eror-404

Odkazy z pornografických stránek či stránek obsahujících násilí

Z webů podobného ražení se nemůžete dočkat odkazů, které posílí důvěryhodnost a autoritu vašich stránek – tento bod není asi nutno sáhodlouze rozebírat.

Přečtěte si také  6 linkbuildingových strategií, které by měl každý linkbuilder zvládat

Odkazy z diskuzních fór nejsou nutně špatné…

…rozhodně je ale jde špatně uchopit. Odkaz z logicky strukturovaného komentáře, vztahujícího se k tématu na některém z důvěryhodných fór, bude pravděpodobně v pořádku. Pokud na váš web společnosti vyrábějící psí žrádlo v Třeboni povedou tisíce odkazů z fór v Číně či Indii, bude to z hlediska Googlu vypadat velmi podezřele. Celkově platí, že přehršel odkazů ze zahraničních webů není dobrou vizitkou. Naštěstí existuje i možnost „popřít“ spojitost s těmito odkazy, ale o tom třeba někdy jindy…

Pozor na spamové komentáře z blogů

Budete-li frekventovat jeden blog za druhým, ať již se vašeho oboru týče či nikoliv, a zanechávat tam spamové komentáře s odkazem, nastupujete tak na jistou cestu do vyhledávačového limba, z nějž se bude váš web jen horko těžko vyhrabávat. Komentáře typu „copak traktor, ale jmelí…“ následované odkazem na vaše prvotřídní jmelí, si tak raději nechte pro sebe.

Od privátních sítí raději pryč!

PBN, tedy Private Blog Networks, jsou sítě webů, které jsou navzájem spojeny – a vzájemně na sebe odkazují. Do takových sítí se rozhodně nezaplétejte. Odkazy vedoucí z nich jsou bezcenné, a jakmile takovou síť Google odhalí, poputují domény, které se jí zúčastnily, pěkně dospodu žebříčků vyhledávání.

Katalogy nejsou zlatým dolem, jako před dvaceti lety

V počátcích Googlu chtěl mít svůj web zaregistrovaný v některém z internetových katalogů takřka každý. Dávno je již ale tomu, kdy měla tato strategie pozitivní dopad na umístění ve vyhledávači. S rozvojem spamových katalogů došlo k drastickému omezení hodnoty katalogových odkazů. Samozřejmě stále existují i autoritní katalogy, dostat se do nich ale není jen tak.

Odkazy vyměněné mezi kamarády nejsou to pravé

Je sice hezké se s přáteli navzájem podporovat, pravdou je ale, že odkazy ze vzájemně zcela nesouvisejících webů mají jen velmi malou, pokud ne přímo negativní hodnotu. Snažte se jich proto vyvarovat!

 Myslíte to s vaší stránkou vážně? Pak dejte od tohoto druhu odkazů ruce pryč! A pamatujte, že nejde jen o jednosměrnou záležitost – odkazy vedoucí od vás na některou z pochybných domén také nedělají dobrotu! Více o tématu zpětných odkazů vám poví také tento článek.

background-balance-business-commerce

Špatné zpětné odkazy zanechají důvěryhodnost vaší stránky v troskách. Jak může takový špatný odkaz vypadat?
Přesunout se na začátek